domingo, 30 de agosto de 2009

Tema 1 (apartats que faltaven)

3. Triar un parell de ítems de l’apartat 1.6 C) i comentar-los basant-se en exemples reals extrets dels propis mitjans de comunicació

1. Tots els mitjans construeixen una realitat:
Depenen de la ideologia política que tingui cada diari, com per exemple el ABC i el PAIS, donaran el seu punt de vista,per això pot fer que influencïi en el comportament de les persones. Per això és important educar als alumnes i aquests siguin capassos de diferenciar entre una cosa real o la que ens volen vendre i poder ser crítics amb les diferents informacions.

2. Les audiències construeixen el significat dels mitjans
: L’audiència, marca la tendència d’allò que es veu, que s’escolta o es llegeix. Però aixó, no vol dir res, perquè a vegades un programa (reality show) crida molt més l’atenció del públic que no un programa informatiu o eductiu. La gent a l’hora de veure la televisió, prefereix desconectar del món real i centrar-se amb una ficció, però el problem és, que la gent sigui concient que és un món irreal perquè molta gent veu una solució fàcil per ser famós a la vida i tenir-la solucionada.



4. Fes una comparació dels diferents mitjans de comunicació de masses, destacant els aspectes que tenen en comú i les diferències que tenen.

Aspectes en comú:
Tots els mitjans de comunicació (televisió, ràdio, premsa) tenen la voluntat d’informar, però no sempre ho fan de la manera objectiva.

Diferències:

Segons el mitjà escollit, el receptor serà diferent; la televisió utilitza un canal audiovisual, la ràdio, és un canal oral i la premsa, és un canal escrit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario